Behind the scenes –blogissa äänessä ovat Ropon asiantuntijat, jotka avaavat näkemyksiään ajankohtaisista aiheista. Neljännessä blogissa kesätyöntekijämme Robert kertoo työnkuvastaan sekä siitä, millaisia ennakkokäsityksiä hänellä oli Roposta ja miten ne muuttuivat kesäkuukausien aikana.
Päädyin hakemaan Ropolle opiskelukaverini, nykyisen työkaverini, suosituksesta. Ropo työpaikkana oli jo aiemmin mielessäni, mutta tällä kertaa päätin hakea asiakasneuvojan paikkaa. Minua onnisti ja muutin työn perässä takaisin opiskelukaupunkiini Kuopioon.
Ensimmäinen työpäivä tietenkin hieman jännitti, mutta jo heti ovesta sisään astuessani huomasin, kuinka avarat tilat ja hyvät puitteet toimistolla on. Vastassa oli iloinen esimies ja olo oli tervetullut. Ajan mittaan huomasin, että töissä oli muitakin opiskelijatuttuja. Ensimmäiset viikot menivät perehtyessä työhön, mutta nopeasti oltiinkin jo puhelimessa asiakkaita palvelemassa.
Näin jälkikäteen ajateltuna mielikuvani yrityksestä oli aivan toisenlainen, mitä se todellisuudessa on. Ropo mielletään pelkkänä perintäyrityksenä ja kuvittelin, että työ on manuaalista laskujen näpyttelyä. Todellisuudessa kyse on teknologiayrityksestä, jonka palvelumallin perustana on pitkälle automatisoitu laskutuksen kokonaisuus. Meidän tehtävä asiakaspalvelussa on tarjota laadukasta neuvontaa laskuasioissa. Työnkuvaan kuuluu mm. maksuneuvontaa, eräpäivien siirtoa ja asiakkaiden kanssa keskustelua.
Kokonaisuudessaan työ on yllättänyt positiivisesti. Olen oppinut kesän aikana paljon laskujen ja perinnän etenemisestä. Meillä on töissä porukkaa hyvinkin erilaisilla taustoilla – koulutus ei tässä työssä niinkään ratkaise, vaan se kuinka hyvin hoidat asiakaspalvelutilanteet. Olen työskennellyt aiemminkin erilaisten ihmisten kanssa, mistä on ehdottomasti hyötyä tässä tehtävässä – kärsivällisyys ja paineensietokyky ovat auttaneet minua onnistumaan haastavissakin tilanteissa.
Työssä saa toisilta tukea aina kun tarvitsee ja työpäivät menevät nopeasti. Työporukka on tiivis ja sen kanssa on mahdollista viettää aikaa myös vapaa-ajalla. Työnantaja on joustava ja arvostan etätyömahdollisuutta. Henkilökohtaisesti viihdyn paremmin kuitenkin toimistolla, sillä työkaverit ympärillä tekevät päivästä paremman. Aion jatkaa työtä vielä opiskeluiden ohellakin.
Robert
Asiakasneuvoja
Ropo Capital
Etsimme jatkuvasti uusia osaajia erilaisiin tehtäviin, joten katso avoimet työpaikkamme tai lähetä avoin hakemus.
Lue lisää ropolaisten uratarinoita: ropocapital.fi/uratarina