Kontakt oss
Kundservice
Personlig service och betalningsrådgivning
Vår kundtjänst har öppet på vardagar 8-20 och på lördagar 10-15. Du kan få personlig service och betalningsrådgivning i MyRopo chatt och via telefon. Du hittar alltid rätt telefonnummer i kontaktuppgifterna på din faktura, betalningspåminnelse eller inkassobrev. För frågor som rör innehållet på fakturan, kontraktet, faktureringsperioden eller fakturan som ännu inte har mottagits, vänligen kontakta din tjänsteleverantör.
Ropos betalningsrådgivning hjälper till med ärenden som rör betalning och sena betalningar. Det snabbaste sättet att hantera din betalning är med MyRopo -tjänsten där du kan kolla status på din faktura och betala fakturan, skjuta upp förfallodatum eller göra en betalningsplan för inkassofakturan och chatta med vår kundtjänst i en chatt. Du kan också ange ditt kontonummer för att återbetala din överbetalning. Logga in på tjänsten med nätbanks-ID. Om du tar hand om ett företags, en förenings eller annan gemenskaps angelägenheter kontrolleras dina rättigheter med hjälp av Suomi.fi-tillstånd.
Allmän kontaktinformation
Du når vår kundtjänst via chatt på Ropo Online.
Gällande energiräkningar (vatten och el), betalningspåminnelser och inkassoärenden hjälper vi per telefon +358 9 231 504 33.
För andra ärenden än betalningsfrågor gällande energifakturering hjälper vi per telefon +358 9 856 080 45.
Ring i första hand telefonnumret som finns i ditt brev.