Clear Channel
Ulkomainonnan ratkaisuja tarjoava Clear Channel Suomi uudistaa laskutuksensa ja ottaa käyttöön Ropo Capitalin digitalisoidun laskun elinkaaripalvelun. Palveluratkaisu perustuu pitkälle automatisoituun laskutusprosessiin – tavoitteena on yhtenäistää laskutuksen kokonaisuus ja luoda säästöä.
Clear Channel Suomi on osa maailman suurimpiin ulkomainosyhtiöihin kuuluvaa Clear Channel Internationalia ja tunnetaan erityisesti digitaalisen ulkomainonnan edelläkävijänä. Yrityksille mainosratkaisuja tarjoava yhtiö operoi kasvavalla toimialalla – Suomessakin varsinkin digitaalisten ulkomainospintojen verkosto laajenee jatkuvasti.
– Meillä ei ollut pakottavaa tarvetta vaihtaa palveluntarjoajaa, mutta Ropo Capitalin one shop -periaatteella rakennettu liiketoimintamalli kiinnosti. Ropon meille toteuttama kokonaisvaltainen laskun elinkaariratkaisu on erittäin hyvä. Yksi yhtenäinen ja helposti seurattava prosessi, yksi palveluntarjoaja ja hyvä hinta, kertoo Clear Channelin CFO Sakari Sormaala.
Ropo Capital vastaa Clear Channel Suomen laskutuksesta kesäkuun 2017 alusta alkaen. Yhtiölle toteutettuun ratkaisuun sisältyy laskujen lähetys, reskontranhoito, maksuvalvonta sekä tarvittaessa muistutus- ja perintäpalvelu. Lisäksi Ropo Capital vastaa saatavien hallintaan liittyvästä asiakaspalvelusta.
– Ropo otti haastavan B-to-B-laskutuksen kentän loistavasti haltuun. Saamme merkittäviä säästöjä heti ensimmäiseltä vuodelta. Ratkaisu säästää meidän kuluja ja parantaa mm. raportointia, Sormaala toteaa.
Kansainväliset vaatimukset täyttävä ratkaisu
Clear Channelin laskutusuudistus toteutettiin ilman mittavia järjestelmäuudistuksia ja globaalin emoyhtiön vaatimukset huomioiden. Konsernin teknologiaratkaisut pysyivät ennallaan ja Ropo Capitalin ratkaisut integroitiin osaksi jo käytössä olevaa järjestelmää.
– Clear Channel International -konsernin tytäryhtiönä meidän toimintaamme vaikuttavat myös kansainväliset vaatimukset. Ropo Capital on ottanut kaiken hyvin huomioon. Samoin kuin meillä, Ropossa nojataan digitalisuuteen ja teknologinen edelläkävijyys korkeaa palvelulaatua unohtamatta on tärkeää, Sormaala kuvailee.
Ropo Capitalin yrityslaskutuksen ratkaisut on kehitetty minimoimaan manuaaliset työvaiheet ja tehostamaan kassankiertoa. Myös loppuasiakkaan palvelukokemuksen tukeminen on merkittävä osa kokonaisuutta. Ropo Capitalin asiakkuusjohtaja Ville Räsänen näkee, että B-to-B-sektorilla prosessin toimivuus ja palvelun laatu korostuvat.
– B-to-B-laskutuksessa on omat erityisvaatimuksensa, ja kokonaisuuden hoitaminen tehokkaasti ja asiakassuhdetta kunnioittaen on tärkeää. Clear Channel on hyvä esimerkki siitä, miten laskutuskin nähdään osana asiakkuudenhallintaa. On todella hienoa, että pääsemme kumppanina seuraamaan Clear Channelin kasvua, Räsänen kommentoi.
Clear Channel Suomi on voimakkaasti kehittyvä ulkomainosyritys ja digitaalisen ulkomainonnan edelläkävijä. Clear Channel tuottaa mainostajille nykyaikaisia mediaratkaisuja kaupungeissa, ostoskeskuksissa ja maanteillä. Clear Channel Suomi on osa kansainvälistä Clear Channel Communications -konsernia, joka on yli 50 000 työntekijän suuryritys. Se on myös maailman suurin kodin ulkopuolisen median yhtiö. www.clearchannel.fi